Wednesday, January 9, 2013

9 January 2013

Assalamualaikum


It has been so long since I have been writing here. now, it's twothousandthirteen.

I'm twentysix this year...Alhamdulillah . segala puji hanya bagi Allah kerana memberi peluang utk masih bernafas hingga ke saat ini.

Tiba2 rasa nk tulis dlm blog ni apa y terjadi on my birthday this twothousanthirteen kerana sgt teharu dan ingin simpan kenangan ni selama-lamanya. Takut satu hari nnt terlupa tentan kenangan terindah ni..

9 January came,it was a wednesday. a working day. I celebrated one of my happiest birthdays this year. suprises after suprises came and aneesa sangat terharu :'(

Suami tersayang ambik cuti 3 hari starting from 8 january till 10 january so that he can spend time with me on my birthday. I was soo excited to meet abg so I took the 9pm pancaran matahari bus from shah alam to butterworth on the 7th. Bus tuu...wlpn cantik n mcm naik plane je rasa..tp slow la plak..hehe. Around 2.45 a.m selamat smpai ke bttrworth. Encik abg tersayang plak bley tetido balik lepas call die sebaik bus melepasi tol juru.  Merajuk jugak hati ni. Abg, i'm sorry :(  Merajuk sbb kita mintak die tdo awl...supaya die tak nantok jemput kita nnt...tp bila tnye..kata tgk tv smbil tnggu kita ...pastu tetido...geram je..tapiiii sebenarnye...he was busy wrapping my birthday present :) awww....baby..:'( sgt comel abg syg balut present :) even me myself pun xkan mampu balut se'creative' abg. Rasa bersalah sgt sbb geram n majuk dgn baby sayang sorang ni. Minta maaf sayang...:'(

Abg sayang rajen sgt nyanyikan lagu "Happy Birthday to youuu..." sehari sebelum 9 january..hehe..comel la abg ni. And pagi on my birthday tu..abg nyanyi lagi..siap menari2 lagi..hehe..comel betol. Kami gerak kuar dari umh around twelve in the afternoon setelah gosok-mengosok baju. Kami dua2 pakai baju kemeja. Me, wearing kaler greyish or purplish..abg pakai kaler hitam. Sebelum gi mkn lunch, pegi jemput dak kecik wakdin kat tadika dulu...almaklumlah dak kecik umo 5 tahun da gi skola. Lepas anta wakdin balik, abg drive masuk penang. He brought me to E&O hotel in gurney. Eastern and Oriental hotel? wow...best sgt mkn macam2 buffet which starts at 12pm till 3pm. rambang mata dah time tu. Abg kata, die bwk mkn situ sbb I like to eat sushi..that is the only hotel serving sushi on their lunch buffet. sweet nye sayang. mcm2 ade...Alhamdulillah..kami mkn xde la membazir :) boley kata semuanya habis...mkn kne ade strategi ma...amek sikit2..baru larat rasa semuuaaaa..hehe.

Bila abg g amek mknan, I will wait at the table.Bila abg datang duduk, it was my turn plak to feast my cravings..hehe. Then, one time,..encik abg bangun...i tot he went to take more food..but instead...tiba2...abg muncul dengan jambangan bunga, a birthday present and a birthday card :')  Awwww.....I wasnt expecting anything special this year due to our financial problems..baby..u make me want to cry :'(

I kissed my dear husband tersayang on his hand and on both his baby cheeks. Die malu sbb orang tgk..hehe. Abg bagi 3 kuntum rose merah..die kata maksudnye..I Love You . The birthday card was the special one...xde jual kat kedai ye...abg syg buat sendiri and print sendiri kat umh...Walaupun abg penat pegi kerja dari pagi smpai mlm everyday non-stop...abg still spend masa untuk design birthday card for me dengan penuh kasih sayang...smpai die tak tdo smpai pukul 5 pagi :'(...da la esoknye die kne keje awl pagi...sayanggg....i love u soo much :'(

Selepas kenyang sangat...around 3pm ++ tu kami berangkat ke 1st Avenue mall utk g tgk wayang. Tiket cerita Life of Pi..( betul ke ek tajuk ni?hehe) starts at 5.10 pm. kami sempat redeem air coke free for birthday gurl ..that's me :) kami beli hotdog n air orange pulp utk abg tersayang sbb die xske minum soft drink :)

Kami habiskan hotdog even before masuk panggung. The movie was okey. cute coz of the tiger and how the boy survived cast at sea that long.geez...klu me...pengsan ,bangun balik, pengsan, mati ketakutan.hehe. After the 2 hour movie, kami begerak balik ke seberang.Heading home. penat gak la..wlpun tgk wayang je pon.
Sampai di rumah, solat maghrib n isya'...then, its timetu bukak presents! hehe. Abg syg bagi cardigan baru kaler coklat...mesti mahal kan...thank u sayang :'( tapiii sgt cantik :) abg mmg ade taste la sayang :) suddenly abg syg gemok ajak turun bwh mkn..lain mcm je..sbb siap paksa2 ..hehe..slalunya if die nk turun bwh sorang...and I wanna lepak in our room, he would not mind. tapii...hari ini berbeza. baby tembam ajak2 turun,..belum sempat nak nk pkai tudung sume...tiba2 wakdin ngan bestfrennye 'kakak' dtg n nyanyi lagu happy birthday! aww...cute sgt.

Bila turun bwh je...rupanya ade birthday cake awaiting. red-delicious-velvet cake! kwn adk abg sayang yg buat.:) sgt teharu :'( sebab abg syg dah korbankan and da spend soo much just to make me happy and feel celebrated on my birthday :'( abg...me terlalu sayangkan abg...walaupun abg xbagi kemewahan..wlupun kalau abg xbagi  ape2 hadiah pun bila my birthday... I would still love u just the same. sebab got to spend my birthday with you was and will always be my most treasured and happiest moment in my life. Sayang...I love u sooo much. I know you are very tired sbb keje straight full-day past few days punye penat pun xhilang lagi...tp abg dengan sebaiknya have try to celebrate my birthday with all your heart and love :'(

Baby, i love u sooo much. I hope to make u as happy as I am when your birthday comes..InsyaAllah.. kalau diizinkan Allah, sebaik mungkin I want to make u the happiest person on your birthday. With all my love to you abang..

Now it is already 1.52 in the morning and i'm watching you sleep.comel sgt.can't stop the temptation to kiss you,hehe.Goodnite.Sleeptight my baby.

No comments:

Post a Comment